Bieżnia mechaniczna – sposoby na nudę

Nie od dziś wiadomo, że trening na bieżni mechanicznej jest nudny, czas się dłuży a pokonanego dystansu jakby nie przybywa.

Z drugiej strony jest to bardzo dobry trening mentalny, szczególnie w przygotowaniach do maratonu, gdzie często pokonujemy długie odcinki w samotności.

O ile wskoczyć na bieżnie na 15 czy minut nie jest wielkim wyzwaniem, to jednak biegi powyżej 30 minut mogą być strasznie monotonne.

Jakie są więc moje sposoby?

USTAWIENIE CZASU

Zawsze na bieżni ustawiam czas, jaki pozostał do końca treningu, a nie jaki minął od początku. Dzięki temu widzę metę, a nie linię startu. Poza tym upływający czas zmierza do „0”, co też ułatwia wykonać trening do końca.

RODZAJ TRENINGU

Jednostajny, godzinny bieg na bieżni to dla psychiki mordęga, dlatego przeważnie wykonuję interwały. Na początku oczywiście 10-15 minut na rozruszanie nogi, a później odcinki od 1 do 3 minut. Kilka takich powtórzeń i kolejne 20 – 30 minut z głowy.

MUZYKA, FILM

Niewątpliwie muzyka na uszach czy jakiś film (często w klubach są telewizory przy bieżniach) sprawia, że czas leci znacznie szybciej. Osobiście nie lubię biegać z muzyką – może jeszcze nie trafiłem na dobre słuchawki 🙂

AUDIOBOOKI

Stają się ostatnio coraz bardziej popularne. Jest to co prawda rozszerzenie powyższego punktu, ale warto rozważyć i taki wariant, gdyż jak wiadomo, czasu na czytanie mamy bardzo mało 🙁

PROGRESJA

Bardzo prosty trik, który pozwala przyzwyczajać się do dłuższych treningów na bieżni. Z każdym kolejnym biegiem zwiększajcie czas o 2-4 minuty. Jak dla mnie optymalnym czasem na bieżni jest 45 minut, i w ten właśnie sposób udało mi się ten czas osiągnąć.

 

Proste metody, ale cudów nie ma. Trzeba po prostu albo twardo sobie powiedzieć – biegnę xx minut, albo zastosować progresję. Zima to dla wielu czas zmniejszonego kilometrażu, ze względu na pogodę, dlatego tym bardziej dobrze jest się z bieżnią zaprzyjaźnić 🙂

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.